گوگل: اتصال هوش مصنوعی چت بات بارد به یوتیوب، جیمیل و حقایق بیشتر
به گزارش reportaj.me و به نقل از nytimes گوگل در ماه مارس یک چت ربات هوش مصنوعی به نام بارد منتشر کرد. این پاسخ گوگل به چت جی پی تی بسیار محبوب OpenAI بود. اما بارد از هوش مصنوعی کمتر پیچیده استفاده کرد. از چت جی پی تی. کمتر توانا و کمتر مکالمه بود.
به گزارش reportaj.me و به نقل از nytimes گوگل در ماه مارس یک چت ربات هوش مصنوعی به نام بارد منتشر کرد. این پاسخ گوگل به چت جی پی تی بسیار محبوب OpenAI بود.
اما بارد از هوش مصنوعی کمتر پیچیده استفاده کرد. از چت جی پی تی. کمتر توانا و کمتر مکالمه بود. در عرض چند هفته، گوگل این ابزار را با فناوری ارتقا یافته اصلاح کرد، اما چت جی پی تی همچنان چت ربات بود که توجه عموم را به خود جلب کرد.
روز سهشنبه، گوگل از طرحی برای جهش چت جی پی تی با اتصال بارد به محبوبترین سرویسهای مصرفکننده خود، مانند Gmail، Docs و YouTube، رونمایی کرد. با ویژگیهای جدید، گوگل گامی در جهت پیوند بارد به مجموعه عظیم محصولات آنلاین این شرکت برداشت.
بارد به اندازه چت جی پی تی مورد توجه قرار نگرفته است. در ماه آگوست، چت جی پی تی نزدیک به ۱.۵ میلیارد بازدید وب دسکتاپ و تلفن همراه داشت که بیش از سه برابر بیشتر از هوش مصنوعی Google است. ابزار و سایر رقبا، بر اساس داده های Similarweb، یک شرکت تجزیه و تحلیل داده ها.
با این حال، جک کراچیک، رهبر محصولات گوگل برای بارد، در مصاحبه ای گفت که گوگل از مسائلی که جذابیت چت بات آن را محدود کرده بود آگاه است. آقای Krawczyk گفت: “این شیک و جدید است، اما واقعاً با زندگی شخصی من ادغام نمی شود.”
انتشار آنچه Google آن را بارد Extensions مینامد، به دنبال اعلام OpenAI در ماه مارس در مورد پلاگینهای چت جی پی تی است که به ربات چت اجازه میدهد به اطلاعات بهروزرسانیشده و خدمات شخص ثالث سایر شرکتها از جمله Expedia، Instacart و OpenTable دسترسی پیدا کند.
با جدیدترین به روز رسانی ها، گوگل سعی می کند برخی از قابلیت های موتور جستجوی خود را با ترکیب پروازها، هتل ها و نقشه ها تکرار کند تا کاربران بتوانند درباره سفر و حمل و نقل تحقیق کنند. و بارد ممکن است بیشتر به یک دستیار شخصی سازی شده برای کاربران نزدیک شود، و به آنها اجازه می دهد بپرسند کدام ایمیل ها را از دست داده است و مهم ترین نکات یک سند چیست.
هوش مصنوعی . چت بات ها به طور گسترده ای شناخته شده اند که نه تنها اطلاعات صحیح، بلکه دروغ هایی نیز ارائه می دهند، در پدیده ای به نام “توهم”. هیچ راهی برای گفتن اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی نیست، ندارند.
گوگل بر این باور است که با اصلاح دکمه «Google It» که در وبسایت بارد وجود دارد، گامی در جهت رسیدگی به این مشکلات برداشته است، که به کاربران اجازه میداد جستجوهای Google را در مورد سؤالاتی که از چت بات پرسیده بودند انجام دهند.
اکنون، دکمه پاسخهای بارد را دوباره بررسی میکند. وقتی گوگل به ادعایی اعتماد بالایی داشته باشد و بتواند آن را با شواهد پشتیبانی کند، متن را به رنگ سبز برجسته می کند و به صفحه وب دیگری که از اطلاعات پشتیبان تهیه می کند پیوند می دهد. هنگامی که گوگل نمی تواند حقایقی برای تقویت یک ادعا پیدا کند، متن با رنگ نارنجی برجسته می شود.
آقای Krawczyk گفت: “ما واقعا متعهد هستیم که بارد را نه تنها با نشان دادن اعتماد به پاسخ خود، بلکه با اعتراف به اشتباه خود، قابل اعتمادتر کنیم.”
شرکتهای مختلف فناوری میلیاردها دلار برای توسعه به اصطلاح مدلهای زبان بزرگ که زیربنای بارد و دیگر چتباتها هستند، سرمایهگذاری کردهاند، سیستمهایی که برای یادگیری به دادههای زیادی نیاز دارند. این نگرانیها را در مورد نحوه استفاده شرکتهایی مانند Google از اطلاعات مصرفکنندگان برانگیخته است.
این شرکت به دنبال کاهش نگرانی ها در مورد نحوه استفاده برد از این اطلاعات است.
یوری پینسکی، مدیر مدیریت محصول بارد در یک پست وبلاگ نوشت: «ما متعهد به محافظت از اطلاعات شخصی شما هستیم. اگر بخواهید از برنامههای افزودنی Workspace استفاده کنید، محتوای شما از Gmail، Docs و Drive توسط بازبینهای انسانی دیده نمیشود، بارد برای نمایش تبلیغات به شما استفاده نمیکند یا برای آموزش مدل بارد استفاده میشود.»
آقای Krawczyk گفت که بارد از حریم خصوصی کاربران حمایت می کند، اگرچه او از اظهار نظر در مورد نحوه استفاده سایر سرویس های Google از این نوع داده ها خودداری کرد.
گوگل همچنین هوش مصنوعی . اساسی بارد، Pathways Language Model 2 را به روز کرد. این ویژگی را گسترش داد که به کاربران اجازه می دهد تصاویر را به بیش از ۴۰ زبان آپلود کنند. و گوگل به کاربران اجازه می دهد مکالمات بارد را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا بتوانند پاسخ ها را ببینند و از چت بات سؤالات اضافی در مورد موضوع بپرسند.
حتی با وجود اینکه مردم در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه می توانند از بارد استفاده کنند، گوگل هنوز این ابزار را یک “آزمایش” می نامد تا یک محصول کامل.
آقای Krawczyk گفت: «این هنوز روزهای اولیه این فناوری است، و آنها قابلیت های عمیقی دارند اما باید توسط افرادی که از آنها استفاده می کنند به خوبی درک شوند.»
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰